به نام خدا وبا سلام و عرض تسلیت شهادت سرور زنان عالم حضرت فاطمه سلام الله علیها به امام زمان صلوات الله علیه و همه شماعزیزان.
کاش که یک افسانه بود ولی شهادت حضرت زهرا افسانه نیست :
آنچه در زیر میخوانید برگرفته از ترجمه کتاب «موتمر علماء بغداد» که به فارسی با نام« راهی به سوی حقیقت» چاپ شده مولف کتاب مقاتل بن عطیه است است این کتاب نتیجه مناظراتی بین شیعه و سنی است که به دستور ملکشاه سلجوقی علماء شیعه وسنی وادار به مباحثه میشوند تا حقیقت بر همه منکشف شود و مباحاث را دستور میدهد که بر پایه مستندات و براهین عقلی ودلائل نقلی باشد و تمام مباحثات هم به دستور شاه نوشته می شده. به دستور او یک گروه
ده نفره شیعه با ده نفر سنی مباحثه میکند که بزرگ عالم سنی عباسی نام دارد و عالم بزرگ شیعه حسین بن علی معروف به علوی به بحث میپردازند اما قسمتی از مناظرات آنها که وزیر سنی مذهب ملک شاه هم دران شرکت داشته:
علوی:
ابوبکر بعد از اینکه با ایجاد ترس و و حشت و استفاده از شمشیر و زور و تهدید ،از مردم برای خود بیعت گرفت،افرادی مثل عمر ،قنفذ،خالد بن ولید ،ابو عبیدۀ جراح و گروه دیگری از منافقان را به در خانه فاطمه و علی فرستاد ؛ عمر مقداری هیزم جلو در خانه فاطمه جمع کرد(همان خانه ای که رسول خدا بارها جلو درب آن توقف میکرد و میفرمود: السلام علیکم یا اهل بیت النبوة-سلام بر شما ای اهل بیت پیامبر و هیچ گاه داخل آن نمی شده مگر بعد ازآنکه اجازه میگرفت )آنگاه درب خانه را به آتش کشید . وقتی فاطمه پشت درآمد تا عُمر و همراهانش را برگرداند عُمر ضربه ای به در زد و آن چنان فاطمه را بین در و دیوار فشار داد که فرزندش سقط شد و میخ در به سینه اش فرو رفت. پس فاطمه فریاد برآورد :ای پدر ای رسول خدا ببین بعد از تو از طرف فرزند خطاب (عُمر)و ابی قحافه(ابابکر) چه بر سر ما امد در این موقع عُمر رو به اطرافیان خود کرد و دستور داد :فاطمه را بزنید!!! پس تازیانه ها بر دردانۀ رسول خدا صلی الله علیه واله و پارۀ تنش فرود آمد به حدی که بدنش مجروح شد. این فشار سخت و ضربات تلخ ،بدن فاطمه را درهم شکست . او بیمار گشت و حزن و اندوه بر هستی اش فرو رفت و کمی پس از وفات پدرش،زندگی را بدرود گفت. پس فاطمه شهید خاندان نبوت است و به سبب ستم عُمر بن خطاب،به شهادت رسیده است.
ملک شاه از وزیر پرسید:
آیا سخنان علوی صحیح است ؟
وزیر :آری ،سخنان علوی را در کتابهای تاریخ دیده ام {کتاب سقیفه،ابی بکر جوهری ؛الامامة و السیاسة،ابن قتیبه؛شرح ابن ابی الحدید ج 2 ص 19 برای اطلاع بیشتر از موضوع اتش زدن درب خانه حضرت زهرا سلام الله علیها و اسناد آن به کتاب «آتش به خانۀ وحی» رجوع کنید.}علوی: اینها دلیل نفرت شیعه از ابوبکر و عُمر است. وی اضافه کرد :شاهد این جنایت ابوبکر و عمر این است که مورخان آورده اند که فاطمه از دنیا رفت و درآن هنگام ،بر ابوبکر و عمر غضبناک بود و پیامبر در احادیث متعددی فرموده است:«ان الله یرضی لرضا فاطمة ویغضب لغضبها؛خداوند از رضایت فاطمه خشنود و از غضب او غضبناک میشود» و شما ای پادشاه نیک میدانی که سرنوشت کسی که خداوند بر او خشم گرفته چه خواهد بود.
ملک شاه رو به وزیر کرد و گفت :آیا این حدیث صحیح است ؟آیا درست است که فاطمه در حالی از دنیا رفت که بر ابابکر و عمر خشمناک بود؟
وزیر :آری این مطلب را محدثان و مورخان گفته اند { بعضی از کتب اهل سنت در این باره :صحیح بخاری کتاب خمس ح2 همچنین باب غزوه خیبر و کتاب فرائض؛صحیح ترمذی ج1 باب ما جاء من ترکة رسول الله؛مستدرک حاکم ج3 ص153 ؛میزان الاعتدال ج2 ص72؛کنزالعمال ج6،ص219 و ...}
علوی شاهد دیگری برای سخنانش آورد و گفت : ای پادشاه مطلب دیگری که درستی سخنم را برای تو ثابت می نماید این است که فاطمه به علی بن ابی طالب علیه السلام وصیت کرد که ابوبکر ،عمر و دیگر افرادی که در حق او ظلم نمودند ،در تشیع جنازه اش شرکت نکنند و بر او نماز نگزارند و همچنین وصیت کرد که علی ،قبر او را مخفی نماید تا بر سر قبرش هم حاضر نشوند . علی علیه السلام هم به وصایای او عمل نمود . ملک شاه از شنیدن این وصیت به تعجب فرو رفته بود ،گفت: مطلب غریبی است ! آیا علی و فاطمه اینگونه عمل نموده اند ؟!!!
وزیر :مورخان این گونه آورده اند.
علوی: گوشۀ دیگری از رفتار ناشایست ابوبکر و عمر را مطرح کرد و گفت :ابوبکر و عمر ،ظلم و اذیت دیگری هم در حق فاطمه نمودند.
عباسی پرسید:چه اذیتی؟
علوی: آنها «فدک» را که ملک فاطمه بود ،غصب نمودند.
عباسی :چه دلیلی بر غصب فدک توسط آنها وجود دارد؟
علوی: در کتب تاریخ امده که رسول خدا صلی الله علیه واله فدک را به فاطمه بخشید . در زمان پیامبر ،فدک در اختیار فاطمه بود و چون پیامبر وفات یافت ،ابوبکر و عمر مامورانی فرستادند و کارگران فاطمه را با زور و شمشیر از آنجا بیرون کردند. فاطمه به ابوبکر و عمر اعتراض کرد و با آنها به محاجّه پرداخت ،اما آنها به سخن وی گوش نداند و او را به خشم آوردند و از رسیدن او به حقش جلوگیری کردند. از همین رو ،دیگر فاطمه با آنها صحبت نکرد تا اینکه با ناراحتی از آنها از دنیا رفت.
عباسی : ولی عمر بن عبد العزیز در ایام خلافت خود فدک را به فرزندان فاطمه برگرداند.{این مطلب عباسی دز باره پس دادن فدک فکر نمیکنم درست باشه باید بررسی شود}
علوی: چه فایده ای دارد اگر کسی خانۀ تو را غصب و تو را آواره کند سپس شخص دیگری بعد از مرگ تو بیاید و خانه ات را به فرزندانت برگرداند آیا گناه غاصب را بر طرف میکند؟
ملک شاه :از صحبت شما دونفر چنین بر می آید که هر دوقبول دارید که ابوبکر و عمر فدک را غصب نمودند.
عباسی: آری تاریخ نویسان چنین گفته اند....
ملک شاه :اگر این سخنان درست باشد ،کار انها عجیب است و اگر خلافت ان سه نفر باطل باشد چه کسی جانشین پیامبر خواهد بود؟
علوی: پیامبر خودش به دستور خدای تعالی جانشینان خود را معین نمود. در کتابهای حدیث امده که ان حضرت فرمود:«خلفاء بعدی اثنا عشر بعدد نقباء بنی اسرائیل و کُلهم من قریش؛ جانشینان بعد از من دوازده نفرند ،به تعداد نقیبان بنی اسرائیل و همگی آنهااز قریش میباشند»ملک شاه از وزیر پرسید :آیا پیامبر این مطلب را گفته است؟
لطفا ادامه مطلب را ببینیدو تا آخر بخونیدوزیر:آری
دانلود کنید کتاب اسناد یورش به خانه وحی ارز آیت الله مکارم شیرازی
دانلود کنید اسناد آتش زدن خانه حضرت زهرا سلام الله علیها( فایل پاور پوینت)
بسیار جای تعجب است که با این همه اعترافات باز هم اهل سنت ماجرای شهادت و کتک خورد حضرت زهرا توسط ابابکر و عمر را انکار و مخفی میکنند.!!!
این هم تعدادی از منابع برای کسانی که نمیخوانند دانلود کنند:
عقد الفرید 4/ 260، چاپ مکتبه هلال.
المصنف- ابن ابیشیبه 8/ 572
میزان الاعتدال 2/ 490، شماره 4549
انساب الأشراف 1/ 586، ط دار معارف، قاهره
تذکره الحفاظ 3- 920، شماره 860.
سیر اعلام النبلاء 13/ 162، شماره 96.
البدایه والنهایه 11/ 65، حوادث سال 279
استیعاب 3/ 975، تحقیق علی محمد بجاوی ، چاپ قاهره.
ازالة الخفاء 2/ 29، ناشر اکیدمی، ط لاهور.
جریان قتل آن حضرت به دست عمر آنچنان مشهور بوده که رد پای ان در ادبیات عرب میتوان دیدهمچنین
تا جایی که محمد حافظ ابراهیم در قصیده عمریه
از آن به عنوان یکی از افتخارات عمر یاد میکند!!!
محمد حافظ ابراهیم (1287- 1351) شاعر مصری که به «شاعر نیل»
شهرت دارد، دیوانی دارد که در ده جلد چاپ شده است. او در قصیده خود تحت
عنوان عمر و علی، یکی از افتخارات عمر را این دانسته است که جلوی خانهی
علی آمد و گفت: اگر بیرون نیایید و با ابیبکر بیعت نکنید خانه را به آتش
میکشم و لو دختر پیامبر در آنجا باشد!
جالب آن است که محمد حافظ ابراهیم، قصیدهی خویش را در یک جلسهی بزرگ قرائت کرد و حضار نه تنها بر او خرده نگرفتند بلکه مدال افتخار نیز به او دادند!!!.
سه بیت این قصیده، مورد نظر و استشهاد ماست:
و قَولةٍ لعَلیٍّ قالَها عُمَرُ
أکرِم بسامِعِها أعظِمْ بمُلقیها
حرقتُ دارَک لا أبقِی علیک بها
إن لم تُبایع و بنتُ المصطفی فیها
ما کان غیرُ أبیحَفْصٍ یَفُوُه بها
أمامَ فارِسِ عدنانٍ و حامِیها .
«و گفتاری که عمر آن را به علی علیهالسلام گفت ...!».
«به علی گفت: اگر بیعت نکنی، خانهات را به آتش میکشم و احدی را در آن باقی نمیگذارم هر چند دختر پیامبر مصطفی در آن باشد».
«جز عمر (که کنیه اش ابوحفص است) کسی جرأت گفتن چنین سخنی را در برابر شهسوار عدنان و مدافع وی نداشت».
همچنین در کتاب:
لامامه والسیاسه، ص 13، چاپ المکتبه التجاریه الکبری، مصر.
مسلما
این بخش از تاریخ ، برای علاقمندان به شیخین بسیار سنگین و ناگوار بوده
است، لذا برخی درصدد برآمدند که در نسبت کتاب الإمامه والسیاسه به
ابنقتیبه تردید کنند، حال آن که ابن ابیالحدید، استاد فن تاریخ، این کتاب
به سرنوشت تحریف دچار شده و تحریفگران بخشی
از مطالب آن را به هنگام
چاپ، حذف کردهاند. غافل از آنکه مطالب مزبور در شرح نهج البلاغهی ابن
ابیالحدید موجود است. زر کلی در اعلام، کتاب الامامه والسیاسه را از آثار
ابن قتبه میداند و سپس میافزاید: «برخی از علما در انتساب این کتاب به
ابن قتیبه تأمل دارند». یعنی شک و تردید را به دیگران نسبت میدهد نه به
خویش، همچنان که الیاس سرکیس (معجم المطبوعات العربیه 1/ 212) این کتاب را
از آثار ابن قتیبه میداند.
ذهبی مورخ مشهور مینویسد:
بدون شک عمر چنان لگدی به فاطمه (سلام الله علیها) زد که محسن از او سقط شد. لسان المیزان جلد اول صفحه 268 شماره 824 تحت عنوان احمد با ذکر سند به نقل از محمد بن احمد حماد کوفی (از حافظین حدیث اهل سنت) میپردازد.
صلاح الدین خلیل بن ایبک صفدی در کتاب (الوافی بالوفیات)چاپ بیروت 1401هجری جلد 6 صفحه 17 تحت عنوان حرف(الف)- ابراهیم بن سیار-شماره2444 به نقل از نظام معتزلی میگوید: نظام معتزلی معتقد است که بدون شک عمر در روز بیعت چنان فاطمه را زد که محسن را از شکم انداخت.
ابن ابی الحدید در شرح نهج البلاغه جلد 16ص 280مینویسد بعد از پیامبر صلی الله علیه و اله هر گز شاد و خندان دیده نشد و اینکه عمر و ابی بکر از رحلت او خبر نداشتند.
و در ج 16 ص281 مینویسد فاطمه وصیت کرد که در شب دفن شود تا انکه عمر و ابا بکر در نماز وی حاضر نشود و همچنین رد کردن درخواست ملاقات ان دو قبل از رحلت ان بانوی مظلوم و عهد بستن علی علیه السلام با او که ان دو بر بدن شریفش نماز نگذارند و بر سر مزارش حاضر نشوند.
ابی الحسن علی بن حسین بن علی مسعودی می نویسد: آنان در هجوم خود به خانه فاطمه ،سیده زنان را در پشت درب چنان فشردند که محسن را سقط کرد.(کتاب اثبات الوصیه)ص 142 تحت عنوان حکایت السقیفه
«هیچ شخصى را راستگوتر از فاطمه، جز پدرش ندیدم».
همچنین این حدیث در کتاب هاى الإستیعاب و حلیة الأولیاء نیز آمده است(1).
(1) المستدرک: 3 / 160، حلیة الأولیاء: 2 / 41، الإستیعاب: 4 / 1896
نکته دوم:
فاطمه علیها السلام هرگز با ابوبکر بیعت نکرد و در حالى که از ابوبکر خشمگین بود،
از دنیا رفت. این نکته در کتاب هاى صحاح و دیگر کتب دیگر عامه، موجود است
در این جا چندسوال پیش میاد که از اهل سنت میخواهیم حتما جواب بدهند:
ـ به نظر شما، آیا فاطمه علیها السلام، بدون شناخت و بیعت با امام زمانش از دنیا رفت؟
آیا مى توان پذیرفت که فاطمه ای که علماى اهل سنّت او را برتراز ابوبکرو عمر میدانند،
به مرگ جاهلیّت از دنیا رفته باشد؟
آیا او که اذیّت کردنش حرام و موجب کفر است، بدون بیعت با امام زمانش از دنیا رفته است؟
چه کسى مى تواند چنین سخنى را بگوید؟پس، اگر چنین نیست، امام زمان او کیست؟
نکته سوم:
على علیه السلام ابوبکر را از مرگ حضرت زهرا علیها السلام آگاه نکرد;
لذا، نه ابوبکر و نه هیچ کس دیگر از آن قوم، در نماز بر جنازه فاطمه علیها السلام حاضر نشدند.
مى دانید که در آن روزگار خواندن نماز بر میّت، یکى از کارهاى خلیفه بوده و با وجود
او یا حاکم مدینه، هیچ کسى حق نداشته است بدون اجازه آن ها، بر میّت نماز بخواند.
وقتی که عبداللّه بن مسعود از دنیا رفت، بدون اطّلاع و اجازه عثمان، او را به خاک
سپردند; بدین جهت،عثمان مأمورى را نزد عمّار فرستاد و او را مورد ضرب و شتم
قرار داد; نظیر این امر در تاریخ بسیار اتّفاق افتاده است. بنا بر این، عدم دعوت از ابوبکر
براى حضور در نماز حضرت زهرا علیها السلام، نشانه و رمزى حاکى از
نپذیرفتن امامت و خلافت اوست از طرف حضرت زهرا چون دروصیتشان از این کار
نهی کرده بودند به همین علت متعصبین حدیثى جعل کردند مبنى بر این که على علیه السلام
فردى را نزد ابوبکرفرستاد و ابوبکر با عمر و عدّه اى از اصحاب آمدند و بر حضرت زهرا
علیها السلام نماز خواندند; على علیه السلام نیز در این نماز به ابوبکر اقتدا کرد!!!و ابوبکر
در نماز چهار تکبیر گفت!!!اکنون پس از مطالعه این دروغ ها، این متن را نیز ملاحظه کنید:
حافظ ابن حَجَر عسقلانى در شرح حال عبداللّه بن محمّد قدامه مصیصى مى نویسد: او
یکى از ضعفاء است که از طریق مالک بن انس، مصائب را از جعفر بن محمّد نقل کرده است.
آنان در مورد اهل بیت علیهم السلام سخنان ناروایى مى گویند و روایات بسیارى را از
زبان اهل بیت سلام اللّه علیهم علیه آنان جعل مى نمایند، از جمله این که آن ها بیشتر
اوقات روایاتى را از زبان امیر مؤمنان و فرزندان ایشان و یا از زبان فرزندش
محمّد حنفیّه نقل کرده اند که نمونه اى از آن ها، این روایت است:
جعفر بن محمّد از پدرش محمّد باقر از جدّش نقل مى کند که: فاطمه شب
هنگام از دنیا رفت. ابوبکر و عمر با گروه زیادى آمدند; ابوبکر به على گفت:
جلو برو و نماز بگزار!على گفت: نه به خدا سوگند! من جلو نمى روم;
تو خلیفه پیامبر خدا هستى! پس ابوبکر جلو ایستاد و نماز خواند و چهار تکبیر
گفت(1). این ها از مصیبت هاى امّت ما است، که نه تنها قضایا را به طور واقعى
نقل نکرده اند; بلکه در برابر آن، روایاتى را جعل کرده اند.
بر فرض که این حدیث هم درست باشد بازهم چیزی از گناه ابابکر کم نمیشود زیرا
حضرت زهراپیوسته او را نفرین میکردند و تا آخر عمر با او حرف نزدند و درکتب معتبر
شیعه و سنی این حدیث آمده که( خداغضب میکند به غضب فاطمه و ... )پس ابابکرنه
تنها شایسته خلافت بعد از پیامبر را ندارد بلکه مورد غضب خدا بوده و خواهد بود و
مخلد در آتش جهنم خواهد بود. منبع لسان المیزان: 3
تاریخ جاودان بماند. سخنان امیر مؤمنان علیه السلام به هنگام دفن آن حضرت،
بسیارى از جوانب تاریخى این مسئله را باز مى نماید و در بردارنده حقایق بسیاری است.
این سخنان، بسیارى از مصائب را بازگو مى کند; آن سان که زیبنده است که هر مؤمنى در
این خطبه دقّت و تأمّل کند. ابن تیمیّه در توجیه وصیّت حضرت زهرا علیها السلام
به دفن شبانه، گوید: افراد بسیارى شبانه دفن شدند.
ولى پرواضح است که فاطمه علیها السلام وصیّت کرد که شبانه غسل داده شود و
شبانه دفن شود و افرادى که ایشان را مورد آزار قرار دادند، باخبر نشوند.
آرى، همان طور که گفتیم، برخى از طرفداران ابوبکر، خبرى با مضمون نمازگزاردن
ابوبکر بر جنازه آن حضرت علیها السلام را جعل کرده اند; ولى خوشبختانه شخصیّتى
چون ابن حَجَر عسقلانى، به دروغ بودن آن خبر، تصریح نموده است
منبع.لسان المیزان: 3 / 334.
راستی جواب سوالت بالا چی شد؟؟؟؟
آیا وقت ان نرسیده با نور تفکر ساحل امن و آرام هدایت را انتخاب کنید و از
لجن زار و باتلاق گمراهان اهل سنت بیرون بیائید واز کسانی که مورد
غضب خدا هستند برائت بجوئید؟راستی فردای قیامت اگر پیامبر پرسید
چرا از دشمنان دخترم تبعیت و حمایت کردید چه جوابی میتونید بدید؟
شما با این اعتقادات خواهد امد بعد از اینکه این همه دلایل روشن و قطعی را فهمیدید. ومطمئن شدید افسانه ای درمورد شهادت حضرت زهرا وجود ندارد و شهادت ایشان از مطالب قطعی است که حتی در ادبیات اهل سنت و وهابیت هم به آن اشاره شده!!!!
خوبه این لینکهای زیر را ببیینید:
چرا امیرمؤمنان (علیه السلام) از همسرش دفاع نکرد؟
چرا با وجود حضرت علی(ع)، فاطمه زهرا (س) پشت در رفت؟
چرا، بنی هاشم و انصار، از حضرت زهرا (س) دفاع نکردند؟
غضب فاطمه از شیخین+ تصاویر کتب اهل سنت
براى دفاع از حضرت زهرا هر کارى که بتوانیم، باید انجام دهیم
شهادت مادرم فاطمه زهرا سلام الله علیها افسانه نیست+تصاویر کتب اهل سنت
پاسخ به همه شبهات شهادت حضرت زهرا(سلام الله علیها)+مناظره
وقتی خدا خودش روضه خوان فاطمیه می شود
یک کتاب پر از اشکال (قسمت اول-صحیح بخاری)
پاسخ به مقاله منتشر شده در سیستان و بلوچستان که به انکار شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها پرداخته
بیانیه و دعوت آیت الله وحید خراسانی، برای عزاداری حضرت زهرا سلام الله علیهادر خیابانها و بازار
ام المومنین یا ام المجرمین مسئله این است؟؟؟!!! (جنایات عایشه)
مناظره امام جواد صلوات الله علیه با یحیی در مورد فضایل ابابکر و عمر
داستانی از تشرف یک سنی و عنایت امام زمان صلوات الله علیه به او
افسانه شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها توسط ابابکر وعُمر + شهادت کتک خوردن و قتل حضرت زهرا+ مضروب شدن+ بازوی ورم کرده + پهلوی شکسته+مناظره+افسانه شهادت