مباهله شیعه با وهابیت و اهل سنت ، مولوی ها ماموستا ها تشریف بیارید

مباهله شیعه با وهابیت و اهل سنت. قرار دادن لینک های وبلاگها و سایت های دیگر به معنی تائیدآنها نیست کپی و انتشار مطالب(به استثناء مطالبی که درباره حقانیت شیعه و گمراهی اهل سنت است) با ذکرمنبع مجاز است و الا شرعاً حرام است

مباهله شیعه با وهابیت و اهل سنت ، مولوی ها ماموستا ها تشریف بیارید

مباهله شیعه با وهابیت و اهل سنت. قرار دادن لینک های وبلاگها و سایت های دیگر به معنی تائیدآنها نیست کپی و انتشار مطالب(به استثناء مطالبی که درباره حقانیت شیعه و گمراهی اهل سنت است) با ذکرمنبع مجاز است و الا شرعاً حرام است

داستانی درباره فکر کردن به عاقبت هر کار و فایده نصیحت و پند خواستن

داستانی درباره فکر کردن به عاقبت هر کار و فایده پند و نصیحت خواستن

وقتى پشیمانى سودى ندارد

در زمان هاى گذشته نوجوانى سلمانى در بازار مى گذشت. هنگام عبور از مغازه هاى بازار، افراد مختلف از تجّار را مى دید که چشمش به حجره کوچکى افتاد، دید پیرمردى عمامه به سر نشسته، در برابرش قلم و دفترى هست، و هیچ کالایى براى فروش ندارد.
نوجوان به پیش رفت و گفت: «شما چه مى فروشید؟»
عمامه به سر: من حکمت مى فروشم.
نوجوان: حکمت چیست؟ آن را به من بفروش.
عمامه به سر: فروختن حکمت مجانى نیست، صد اشرفى در برابر فروش آن مى گیرم.
نوجوان که سر در گم شده بود و اسمى از صد اشرفى شنید، سر به پایین افکند و به سراغ کار خود رفت، او با خود مى گفت: «مگر حکمت چیست، چقدر ارزش دارد که براى آن صد اشرفى بدهم؟!» در این باره مى اندیشید.
تا روزى با خود گفت: ما براى نخود، لوبیا، نان، برنج و... پول مى دهیم و از آنها به همان اندازه استفاده مى کنیم، ولى استفاده از حکمت و اصولاً معنى حکمت را نفهمیدیم، خوب است به هر وسیله که هست از این صد اشرفى بگذریم و برویم از آن شیخ، حکمت بخریم، به دنبال این فکر به بازار آمد و در خدمت شیخ، صد اشرفى را تقدیم کرد، شیخ در مقابل آن، در کاغذى نوشت:
«اَکَیْسُ النّاسِ مَن لَم یَرْتَکِبْ عملاً حتّى یُمَیِّزَ عواقِبَ ما یَجرى علیه؛ زرنگ ترین مردم کسى است که قبل از انجام کارى بیندیشد که آیا سرانجام کارى که انجام مى دهد، نیک است یا بد؟»
شیخ آن نوشته را به نوجوان داد و برایش معنا کرد، نوجوان گفت: بقیه اش کو؟
شیخ گفت: «حکمت همین است و اگر باز خواسته باشى، باید صد اشرفى بدهى.»
این جوانک سلمانى که از کار خود پشیمان شده بود و براى دو جمله، صد اشرفى داده بود، با کمال سرافکندگى راه خود را گرفت و به خانه آمد، دیگر کار از کار گذشته بود، ولى او نمى دانست که آن حکمت بیش از صد اشرفى ارزش دارد.
او چون این درس حکیمانه را گران خریده بود، با خود گفت باید آن را در هر جا که ممکن است بنویسم، زغالى به پسرک خود داد و گفت: عزیزم این جمله را در هر جا که مناسب است بنویس. پسرک روى دیوارها، پشت سنگ ها و خشت ها و حتّى در زمین هموار در چندین جا نوشت: «اَکْیَسُ النّاس مَن لَم یَرتَکِبْ عملاً حتّى یُمَیِّزَ عواقِبَ ما یَجرى علیه» روزى سنگ مخصوص پدرش را که پدرش تیغ سلمانى خود را روى آن تیز مى کرد، دید و پشت آن نیز این جمله را نوشت.
در همین روزها بود که طبق طرح دسیسه اى مرموز، شخص دوم مملکت (به تعبیر روز مثلاً نخست وزیر) مخفیانه به خانه سلمانى آمد. سلمانى که از این پیش آمد سخت شگفت زده شده بود که نخست وزیر با این مقام براى چه به منزل او آمده است در فکر فرو رفته بود که نخست وزیر به او گفت: در خارج از کشور یکى از دوستانم تیغ طلایى خوبى برایم هدیه آورده است، من که سلمانى نیستم، شما را براى این هدیه انتخاب کردم، چه آن که شما سر و صورت سلطان را اصلاح مى کنید خوب است از این به بعد هر وقت، شاه شما را براى اصلاح خواست با این تیغ او را اصلاح کنید.
سلمانى، بسیار خوشحال شد و از نخست وزیر تشکّر کرد.
سلمانى بعد از چند روزى طبق فرمان شاه به خدمت شاه براى اصلاح او رفت. وسایل اصلاح را از کیف خود بیرون آورد، تیغ طلایى را به دست گرفت تا با آن مشغول کار شود، چشمش به نوشته پشت سنگ افتاد و آن سخن حکیمانه به یادش آمد؛ با خود گفت: تا حال ما به این سخن حکیمانه عمل نکرده ایم، ولى آن قدر پول که براى آن دادیم، خوب است یک دفعه به آن عمل کنیم. آن سخن حکیمانه این بود که پیش از آن که عاقبت و نتایج کارى را ندانى به آن اقدام نکن، من که هنوز نمى دانم این تیغ چگونه مى تراشد، طرز تراشیدن آن چگونه است، هنوز امتحان نکرده ام؟ پس شایسته است که از تیغ معمولى خود، سر و صورت پادشاه را اصلاح کنم.
شاه از برداشتن سلمانى تیغ طلایى را و سپس عوض کردن آن کنجکاو شد و پرسید علّت این عوض کردن چه بود؟
سلمانى تمام ماجرا را از اول تا آخر براى شاه شرح داد و نقش جمله حکیمانه شیخ روحانى را نیز مجسّم نمود.
شاه که از شنیدن این داستان، رنگ به رنگ مى شد، هنوز داستان به پایان نرسیده بود، شستش خبر شد، به این فکر فرو رفت که حتماً کاسه اى زیر نیم کاسه است، تیغ طلایى مسموم به زهر جانگداز مى باشد و نخست وزیر خواسته به این وسیله شاه را مسموم کند.
سلطان از پاى ننشست، مجلسى تشکیل داد، نخست وزیر و سایر افرادى را که گمان قوى برد که آنها در این دسیسه، دست دارند در آن مجلس فراخواند، آنگاه به سلمانى دستور داد تا با آن تیغ، سر و صورت آن چند نفر را اصلاح نماید، او هم به ردیف شروع به اصلاح کرد در نتیجه پس از چند لحظه اى آنها مسموم شدند و حتّى خود نخست وزیر، به چاهى که خودش کنده بود افتاد. در نتیجه نوجوان سلمانى جایزه هنگفت گرفت و افتخار بزرگى نصیبش شد، آنگاه فهمید که آن حکمت، بیش از صد اشرفى ارزش داشت، و صد اشرفى او به هدر نرفته است.


رجوع کنید به : از مجموعه اى خطى به نام القصص و الاعتبار نظیر این مطلب در کتاب جوامع الحکایات محمّد عوفى آمده است.

نصیحت سلطان+ پادشاه+عاقبت هر کار+ مسموم سلمانى+ حکمت پند+


هشدار درباره فراموش کردن امام زمان علیه السلام و ترویج و تبلیغ نکردن نام حضرت


هشدار درباره فراموش کردن امام زمان علیه السلام و ترویج و تبلیغ نکردن نام حضرت

#هشدار_در_مورد_غفلت_از_امام_زمان_و_یاد_نکردن_از_ایشان  #ذلیل_شدن_غافلان #هشدار_درباره_فراموش_کردن_امام_زمان_و_ترویج_و_تبلیغ_نکردن_نام_حضرت

فرمایشات استادمعظم حضرت آیت الله سید حسن ابطحی رحمت الله علیه:
✅هر کس نسبت به امام زمان کوتاهی بکند: بتواندنام مقدس ایشان را ترویج کند و این کار را نکند و کوتاهی کند خداوند او را ذلیل خواهد کرد .

✅ #اگر_بدانید_امام_زمان شما با چه #غربتی #منتظراست که شما درست شوید و #ظهورکند،اگراحساس داشته باشید. #شب_و_روز_خواب_ندارید_تا_خود_را #درست_کنید
 
✅{توقع امام عصر ارواحنافداه از مااین است که} مردمی را که از امام زمان #غافل هستند از غفلت نسبت به حضرت بیرون بیاورید و اگر کسی این عمل را انجام دهد حضرت از او #راضی است

✅اگر شما دوستی داشته باشید و برایش احترامی قائل باشید چیزی را که احتمال بدهید بدش می آید انجام نمی دهید، احتمال کافی است .
 باید یک چنین آمادگی داشته باشیم که اگر چیزی را چه در صفات چه در #اخلاق و چه در #رفتارتان، آقا امام عصر ارواحنا فداه خوششان نمی آید انجام ندهیم و بر عکس، اگر چیزی را آقا خوششان می آید انجام دهیم.

بیشترین فعالیت #شیطان این است که مردم را از یادامام زمان غافل کند و مردم طالب فرج نباشند و حالت #انتظار
 پیدا نکنند تا خدای تعالی ظهور را تأخیر بیندازد و درنتیجه مهلت شیطان بیشتر بشود.


✅دیدن روی حضرت امام زمان روحی فداه بزرگترین #غذای_روح است.پس دعا کنیم فرجش برسد و دنیا را پر از #عدل_و_داد کند .خوشا به حال کسانی که زمانش را درک کنند و از حضورش بهره ببرند

✅ #یاد_امام_زمان علیه السلام را #در_جامعه_زنده کنید
زمان ما،زمانی است که باید یاد و نام امام عصر ارواحنافداه رادرجامعه زنده کرد،مطرح کرد،#روزنامه ها را #وادارکنید نام مقدس امام زمان علیه السلام راببرند.
پول بدهید تا در روزنامه های #کثیرالانتشار_نام_مقدس امام زمان علیه السلام #تبلیغ بشود.
بگذارید امام عصر ارواحنافداه در زندگی ما وارد بشود و همه جا از نام حضرت ومعرفتش پر شود.
حتی اگر می خواهید پولی برای #تبلیغات #اجناس و #کالاهایتان بدهید، اگر به جایش نام امام زمان علیه السلام را تبلیغ کنید،انشاءالله آن جنس شما را خدای تعالی از #راههایی که #گمانش را نمیکردید، #رونق می دهد، به خاطر ترویج نام امام زمان علیه السلام کارتان پیشرفت می کند.

✅به خاطرغربت امام زمانتان خودتان را بسازید ودعا کنیدبرای مولا که اگر امام گفت #کیست_مرا_یاری_کند؟همه یک صدابگویید:  #لبیک_یا_صاحب_الزمان

✅حضرت ولیّ عصر(علیه السلام) حتما تشریف می آورند و ممکن است که درزمان ما باشد، پس باید خودمان را بسازیم و #آمادگی هم به این نیست که تیر و کمانی آماده کنیم و شغلمان را تعطیل کنیم.

#تعیین_وقت_کردن_برای_ظهور_حرام است.شما خودتان را روبه راه و آماده کنید، شاید اصلا احتیاجی به رفتن شما نباشد. چیزی که مهمّ است ، #بنده_شدن است.

انشاء الله امیدواریم که همه ی ما همانطور که اصحاب سیّدالشهداء بنده ی خدا بودند، بنده باشیم و محکم باشیم.
 در دعای عهد می خوانیم:خدایا ما را جزء آن دسته از افراد قرارمان بده که وصف کردی وفرمودی:
صفّاکانّهم بنیان مرصوص.
یک #صفّی که مثل #دیوار_بتونی در مقابل حوادث قرار گرفته،
علاوه بر اینکه فشاری بر او نمی آید،پشت او هم قرار می گیرند و سنگر آنها می شوند.شما طوری باشید که در زیر سایه شما جمعی از خطرات آخر الزّمان محفوظ بمانند.

#هرچه_خوبی است #در_فرج امام زمان است. کم پول هستید، ضعیف هستیداو بیاید درست می شود.اهل معنا نیستید او بیاید درست می شود،... #همه_چیز #زیر_سایه آن حضرت است.


لطفا این مطلب را به هر شکل که میتوانید در شبکه های اجتماعی منتشر کنید حتی بدون ذکر منبع و ادرس وبلاگ هم مجاز است


   نام امام زمان ، غفلت و فراموش کردن ، یادامام زمان ،صاحب الزمان،غربت و تنهائی ،#مهدی،تاخیردرظهور،مهلت شیطان، پول و ثروت ،ثروتمندشدن



نگاهی به دوران طلائی پس از ظهور

 
به نام خدا  و با سلام
مطلب زیر از وبلاگ http://noktehbeen.persianblog.ir  کپی کردم با مختصر تغییراتی


نگاهی به دوران طلائی پس از ظهور

تا آن جا که در حافظه تاریخ به یادمانده است هیچ گاه انسان از اندیشه و رویای بهتر زیستن فارغ نبوده و همیشه نگاهش برای یافتن آینده ای بهتر در سایه عدل و مساوات و امنیت کامل دوردست هار ا نظاره می کند . این رؤیا، در زندگانى انسان به گونه هاى مختلفى تبلور یافته و بارزترین نمونه از آن را در اندیشه مدینه فاضله مى یابیم

انسان با توجه به طبع جستجوگرش، همواره به سرانجام دنیا مى اندیشیده است. همه ادیان الهى و بیشتر مکاتب بشرى درباره پایان تاریخ اظهار نظرکرده اند . در همه پیشگویى هاى مربوط به آخرالزمان، خبرهاى نگران کننده اى وجود دارد، ولى اغلب بر این امر اتفاق نظر دارند که پایان کار بشر، روشن و امیدوارکننده است. در متون زرتشتى به صراحت از دوره طلایى بشر در پایان جهان یاد شده که پس از آشوبها و بلاهای بسیار ,با ظهور سوشیانس آخرین منجى آن دوران طلایی بشر محقق خواهد شد. در ادیان ابراهیمى، بیش از آیین ها و مکاتب دیگر بر دوره طلایى بشر در پایان تاریخ، تاکید گردیده و در عهد عتیق، برقرارى سعادت و عدالت در سراسر جهان پیش بینى شده که به وسیله "ماشیح " محقق مى شود. در عهد جدید نیز به این مطلب پرداخته شده و در مکاشفه یوحنا نیز به برقرارى صلح وآرامش جهان در پایان آن اشاره شده است. دیدگاه قرآن نیز درباره سرانجام بشر، خوش بینانه بوده و در آن، پایان دنیا را روشن و سعادت آمیز میداند.

البته عده ای به اشتباه اعتقاد دارند که ظهور همان قیامت است و پس از آن زندگی نخواهد بود

در پاسخ باید گفت که قیامت غیر از ظهور است.

امام خامنه ای مد ظله در این باره فرمودند: «بعضی خیال می کنند حضرت که آمدند، آخر دنیاست! نه، تازه شروع دنیا و شروع تاریخ بشریت است، حرکت تاریخی انسان آن وقت است، آنوقت است که استعدادهای انسان ظهور خواهد کرد. هنوز این دانشی که بشر تا امروز پیدا کرده، در مقابل استعدادهایی که خدا در وجود بشر گذاشته صفر است. اگر حضرت آمدند و دنیا پر از عدل و داد شد ولی آن هنگام، آخر عمر باشد و منتظر صور اسرافیل باشیم این که کار نشد، بشر، چند هزار سال با این زحمت کار کند، بعد حضرت بیایند و دنیا را پر از عدل و داد کنند و بعد هم دنیا تمام شود. وقت ظهور حضرت، دنیا تازه شروع می شود با آمدن حضرت اول زندگی بشر، اول تاریخ و اول رشد و تعالی بشری به صورت کلان است.

انتظار، سال سوم، شماره هشتم و نهم، تابستان و پاییز 1382، فصلنامه علمی تخصصی ویژه امام مهدی(عج) صفحات 9 و 10.


جهان نفس تازه می کند


انسانها همیشه در آرزوی رسیدن به جامعه ای هستند که در آن، آسایش، رفاه، امنیت و خواسته های معقول وجود داشته و به آسانی به آن برسند، عدالت و برابری نیز خواسته آرمانی دیگر انسانهاست. در نگرش قرآن، آفرینش و کیهان برای انسان و تأمین نیازهای مادی و معنوی اوست، از این روی عظمت انسان وقتی روشن می شود که عظمت هستی شناخته شود. وقتی این رویکرد و نگرش در قرآن نسبت به انسان وجود دارد، باید هدفی مهم وغایتی بزرگ برای او در پیش روی باشد. بعثت انبیای الهی را نیز می توان از عظمت انسان و اهمیت وجودی او شمرد که خداوند او را بزرگ داشته و تکریم نموده و رسولانی از جانب خود برای آشنایی با زندگی درست و راه راست در خدمت انسان قرار داده است. این انگیزه نیز از غایتی بزرگ برای انسان خبر می دهد. از این روی، انسان با تأمل در این امور، به تأمل در هدفی بزرگ می رسد که آینده او را تعیین می کند.

دانشمندان بزرگ برای رسیدن انسان به بستر حرکت به سوی تعالی و جامعه ای ایده آل برنامه و طرحهای علمی آرمانی ترتیب داده اند تا انسان ضمن رسیدن به نیازهای «ادنی» به نیازهای «اعلی» متوجه و متمرکز شود. افلاطون نقشه «اتوپیا» برای انسانیت طرح می کند. ابونصر فارابی از «مدینه فاضله» سخن می گوید، توماس از «شهر آفتاب» می گوید، «مور» به «بهشت زمینی» نوید می دهد، مارکس جامعه بی طبقه را برای آینده تاریخ پیش بینی می کند. رویکرد نخبگان بشری به سوی جامعه آرمانی و رسیدن به آن بوده و برای رسیدن به آن طرحهای فراوانی ارائه داده اند. بنابراین انسان در هستی مقام و منزلتی دارد و رسیدن به غایت عالی برای او مهم است، این خود نکته ای مهم است که انسانها در کنار نیازهای مادی، به یک ضرورت توجه خاص دارند و آن هدفمندی تاریخ است. هر کس بر اساس جهان بینی خود هدفی برای تاریخ پیش بینی می کند. پیامبران الهی از آن غایت سخن گفته اند و برای تحقق آن کوشیده و در این راه ایثار و جهاد نموده اند. پیشوایان راستین ما نیز از آن سخن گفته اند و از آینده پیش روی انسان و شرایط آن خبر داده اند، اما همواره موانعی برای رسیدن انسان به این مرحله از معرفت وجود داشته، در این راستا سؤالهایی مطرح می شود. جوامع انسانی به سوی تشکیل جامعه ای بزرگ در حرکتند که آرمانهای مشترک و بزرگ داشته باشد؟ جهت حرکت و رویکرد جامعه جهانی به کدام سوی رهبری می شود؟ توصیف جامعه ای که فراروی بشر است، چگونه است؟ آیا جامعه ای که شیعه در عصر ظهور در انتظار آن است، همان جامعه آرمانی تمام انسانهاست؟ خلاصه اینکه جامعه مهدوی چگونه جامعه ای است و چه مشخصاتی دارد که میتواند جامعه آرمانی مشترک بین انسانها باشد

؛ انسان قرنهاست در حسرت ایجاد امنیت در جهان است، سلاحهای آتشین و بمبهای اتم علاوه بر خاک و خون کشیدن انسانها، موجودات دیگر را نیز به آتش خشم و هوی و هوس می سوزاند و نظام هستی را به هم می زند، در روزگاری که جنایتهای استعمارگران و امپریالیسم و صهیونیسم، انسانیت را به ستوه آورده و از زندگی نا امید کرده و یأس را بر زندگی انسانها حاکم نموده است، انسان عصر حاضر چشم انتظار نجات بخش آسمانی است، چنانکه پیش از برانگیخته شدن انبیای الهی، در چنین انتظاری به سر می برد. . دین اسلام ایدئولوژی و جهان بینی استواری برای رهایی انسان از سرابهای مهلک ارائه داده و از منجی بزرگی سخن گفته که فراتر از اندیشه های زمینی  است. شیعه جامعه ای آرمانی را برای رهایی از زنگارها و زنجیرهای اسارت قابل تحقق و تجلی می داند که با ندای فطرتهای پاک سازگار است و به تشکیل جامعه مهدوی منجر خواهد شد.

 

 

سالهاست که از شروع غیبت حضرت ولی عصر ارواحنافداه می گذرد و چه بسیار منتظران دلسوخته ای که حسرت به دل ماندند و آرزوی ظهور مولا را با خویشتن به زیر خاک بردند،چه بسیارند آنان که هم اکنون بی صبرانه، پایان شب سیاه غیبت و ظهور خورشید امامت را به انتظار نشسته اند. درست است که پیشوایان معصوم علیه السلام از تعیین وقت برای ظهور نهی کرده اند ، اما از سوی دیگر همواره روح امید و انتظار را در میان شیعیان و پیروان خویش زنده نگاه داشته اند.

با مرور روایات در می یابیم که فتنه ها و آزمایش های عصر ظهور سخت و پیچیده خواهد بود و این خود هشداری است برای همگان که پیوند معنوی و ارتباط قلبی خویش را با امام عصر علیه السلام مستحکم ساخته و با توسل به ائمه ی اطهار علیهم السلام به ویژه ساخت مقدس امام زمان علیه السلام ثبات قدم ، یقین کامل، معرفت ، بصیرت و ملکه ی فرقان برای شناخت حق و باطل را از این بزرگواران طلب کنند تا مبادا خدای ناکرده در گیرو دار رویدادهای پیش از ظهور و دوران ظهور اسیر فتنه ها و فتنه گران شده یا به وادی شک و حیرت بیفتند

 

بسیاری از مردم خصوصاً شیعیان خاندان عصمت و طهارت علیهم‌السلام که با دیدگانی اشکبار از درد هجران و دلی خونبار از طول انتظار چشم به راه ظهور منجی عالم بشریت، امام عصر حضرت بقیة‌الله روحی فداه می‌باشند، بسیار علاقه‌مند هستند که بدانند چهره‌ی جهان هستی در دوران پرشکوه دولت حق و وضع زندگی در ایام ظهور منتقم خون ستمدیدگان و حامی مستضعفان حضرت صاحب‌الزمان علیه‌السلام چگونه خواهد بود؟!

 

حقیقتا جامعه مهدوی چه ویژگیهایی را داراست که این چنین همگان از ابتدای خلقت تا کنون آرزوی تشکیل چنین جامعه ای را داشته اند و تلاشهای انبیاء الهی هم در راستای ایجاد چنین جامعه ای بوده است

 

در راس جامعه مهدوی پیشوا و امامی  خواهد بود که

وجه اللّه است و مظهر جمال وجلال خداست

باب اللّه است و دروازه همه معارف الهى

نور اللّه است و  نور خاموشى ناپذیر خداو  ظاهر کننده همه معارف و حقایق توحیدى

علم الهدى است و نشان مسیر حقیقت  و پرجم هدایت

عین الحیوة است و منبع حیات حقیقی

العدل المشتهر و ناشر العدل است و عدالت مشهور و تحقق بخش عدالت موعودو برپا دارنده عدالت

السیف الشاهر است و شمشیر از نیام برآمده در اقامه عدل و داد

ربیع الأنام و نضرة الأیّام است و سرفصل شکوفایی انسان و سرّ سرسبزی دوباره تاریخ

محیى المؤمنین  و معزّ المؤمنین است و احیاگر مؤمنان و حیاتبخش دلهاى اهل ایمان و عزت بخش مومنان

منجى المستضعفین است و  نجات دهنده مستضعفان و رهایی بخش استضعاف کشیدگان

معدن العلوم النبویّه است و گنجینه دانشهاى پیامبرى و خزانه معارف نبوى.

المدّخّر لتجدید الفرائض و السنن است و ذخیره شده براى تجدید واجبات و سنن الهى.

المؤمّل لاِحیاء الکتاب وحدوده است و  امید براى زنده ساختن دوباره قرآن و حدود آن.

مؤلف شمل الصلاح و الرضااست و الفت دهنده دلها بر اساس رضایت و درستکارى

بقیّة اللّه باقیمانده خدا در زمین و ذخیرةالله ذخیره ی خدا بر روی زمین است

وعداللّه الّذى ضمنه است و وعده ضمانت شده خداو پیمان تخلّف ناپذیر الهى


. حکومتی که در راس آن رهبری مانند حضرت مهدی علیه السلام با صفاتی بارز قرار دارد که درهای دانش به روی او گشوده است، طبعا از نظر علمی پیشرفت شگفت انگیزی خواهد داشت. در حکومت آن حضرت با اجرای برنامه های آسمانی آن چنان انسان ها از نظر شخصیت پرورش می یابند که گویی آنان غیر از انسان هایی هستند که در گذشته زندگی می کرده اند.

اقتصاد جامعه شکوفا گشته و فقر و تنگدستی رخت برمی بندد. آبادانی همه جا به چشم می خورد و بازرگانی رونقی شایان توجه می یابد و کشاورزی بر اثر فراوانی باران رونق می یابد. در روایت است که خداوند برای او(مهدی عج) برکت را از آسمان فرو می فرستد.

معنویت نه با علم، نه با سیاست، نه با آزادى، نه با عرصه‌هاى دیگر، هیچ منافاتى ندارد؛ بلکه معنویت روح همه‌ى اینهاست. میتوان با معنویت قله‌هاى علم را صاحب شد و فتح کرد؛ یعنى معنویت هم وجود داشته باشد، علم هم وجود داشته باشد. دنیا در آن صورت، دنیاى انسانى خواهد شد؛ دنیائى خواهد شد که شایسته‌ى زندگى انسان است. دنیاى امروز، دنیاى جنگلى است. دنیائى که در آن علم همراه باشد با معنویت، تمدن همراه باشد با معنویت، ثروت همراه باشد با معنویت، این دنیا دنیاى انسانى خواهد بود. البته نمونه‌ى کامل این دنیا در دوران ظهور حضرت بقیةاللَّه (ارواحنا فداه) اتفاق خواهد افتاد و از آنجا - من این را اینجا عرض بکنم - دنیا شروع خواهد شد.

رهبر معظم انقلاب مدظله العالی

http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=10664

علامه کورانی در وصف دوران پس از ظهور در کتاب عصر ظهورصفحه 327 چنین  می نویسد:

اگر مأموریت آن حضرت فقط برچیدن ظلم و زنده کردن دوباره اسلام و برپایى تمدن عادلانه الهى و پرتو افشانى آن بر جهان باشد کافى است ، اما علاوه بر آن ،تکامل شگرف زندگى بشر از نظر مادى نیز با مراحل گذشته ، هر چند مترقى وپیشرفته باشد قابل مقایسه نخواهد بود .

این تحول عمیق و سریع ، بسترى براى راهیابى به ژرفاى هستى و دستیابى به اسرار آسمان ها و ساکنان آن ایجاد مىکند و این موضوع مقدمه اى خواهد بود براى کشف بزرگترین رازهاى عالم یعنى گشودن درهاى علوم غیب و باخبر شدن از وقایع جهان پر رمز و راز آخرت .

اکنون ویژگی ها و خصوصیات حکومت حضرت مهدی (عج) که تاریخ بشری به سوی آن پیش می رود و همه چشم انتظار آن دوران  هستند را به طور اجمال ذکر می کنیم.  رهبری این حکومت جهانی با حجت ابن الحسن المهدی ارواحنا له الفداء خواهد بود. وقتی آن حضرت ظهور کرد حکومتش که تجسم آرمان های دیرینه بشریت مظلوم است، ویژگی هائی خواهد داشت که برخی از آنها بدین قرار است

 

1- دولت جهانی

حکومت او یک حکومت جهانی است و شرق و غرب عالم را فرا خواهد گرفت و او وارث روی زمین و حاکم علی الاطلاق خواهد بود.

در این دوران که جهان به سوی سقوط و تباهی پیش می رود و درهای امید برای نجات بسته شده و سازمان های جهانی کار آیی لازم را ندارند لزوم حکومت جهانی بر اساس عدالت و آزادی احساس می شود مردم به دنبال منجی می گردند که آنها را از این وضعیت نجات دهد. توجه به جامعه جهانی در حال حاضر نیز ریشه در همین احساس نیاز دارد احساس نیاز به پیشوایی عادل و رهبری الهی و آسمانی که با فدرتی بی بدیل سراسر زمین را از لوث ستمگران پاک گرداند و حکومتی جهانی بر اساس فطرت انسانی و عدالت را ایجاد نماید.

2-دولت عدالت

به راستی که در قیام قائم هیج ویژگی به اندازه عدالت و مساوات برجستگی نداشته و روشن نشده است روایات بسیاری در خصوص عدالت گستری آن حضرت آمده که نشان می دهد دامنه عدالت حضرت تا اقصی نقاط عالم و زوایای ناپیدای جامعه گسترده خواهد بود

 

3-دولت کریمه

از بارز ترین ویژگیهای حکومت حضرت مهدی عج دولت کریمه است .آرمانشهری حقیقی که با امید به مدد و رحمت الهی و پس از تحقق وعده ی الهی مبنی بر وراثت و امامت صالحان  و مستضعفان و ظهور حکومت عدل مهدی عج شکل خواهد گرفت

 

4-دولت صالحان

از روزی که قابیل برادر خود هابیل را به قتل رساند تا امروز هیچگاه زمین از ظلم ظالمان تهی نبوده و زمین همواره شاهد اه و ناله مظلومان تحت ظلم بوده است . شاید در نگاه نخست چنین به نظر آید که برچیدن بساط ظالمان امری غیر ممکن است چون تا کنون چنین بوده که هرگاه نسلی از ظالمان و مستکبران نابود شدند نسلی دیگر جانشینشان شده اند. اما حکمت و مقدر خداوند بر آن قرار گرفته که بر ظلم ظالمان هم پایانی باشد چه پایانی!

 

5-دولت مستضعفان

ونرید ان نمن علی الذین استضعفوا فی الارض و نجعلهم ائمه و نجعلهم الوارثین سوره قصص -2

خداوند در قرآن وعده داده است که مستضعفان را وارثان زمین خواهد کرد

امام باقر ع و امام صادق ع تحقق این وعده الهی را به زمان ظهور حضرت مهدی تعبیر کرده اند

 

6-دولت امنیت

در دوران قبل از ظهور و هنگامه ی ظهور آن حضرت شرایط ناامنی و فساد و ظلم بر جهان چیره گشته و در هر جای دنیا فریاد مظلومان خسته از ظلم و ستم به گوش می رسد  همانگونه که در حال حاضر نیز شاهد ظلمها و ناامنیها در سراسر جهان هستیم در فلسطین , بحرین ,عربستان,در کشورهای به اصطلاح متمدن غربی امنیت رخت بربسته است و روزی نیست که اخباری از ظلم و تجاوز و تعدی به انسانهای بی گناه و مظلوم را در رسانه ها نبینیم.

در حکومت حضرت مهدی عج با برنامه ریزی دقیق در مدتی کوتاه امنیت در همه ی زمینه ها به جوامع بر میگردد و مردم در سایه امنیت واقعی زندگی خواهند کرد امنیتی که تا کنون بشریت به خود ندیده است.

 

7-دولت رفاه

مدینه فاضله اسلامی مدینه رفاه و آسایش همگانی است رفاه و تنعم به شکلی که دیگر نیازمند و صاحب حاجتی در جامعه یافت نشود و دلیل مهم این امر توزیع عادلانه ثروت ها و منابع است

 

8-آخرین دولت

اخرین دولت به این معناست که هم آخرین و مترقی ترین حکومت و زمامداری است و هم به این معنا که پس از آن دولت دیگری حاکمیت نمی یابد و تا قیامت ادامه خواهد داشت.

 

اکنون به بررسی هر یک از ویژگیهای حکومت مهدوی  می پردازیم : لطفا ادامه مطلب را ببینید


ادامه مطلب ...

احادیث باموضوع فقر ثروت،ورود پنهانی به بهشت،نجات ازهر بدی ومکروه ، گریه پیامبر از واگذار شدن به خود

پنج سفارش پیامبر صلی الله علیه و اله
مردی به نام ابوایوب انصاری خدمت پیامبر صلی الله علیه و اله رسید و عرض کرد:

یا رسول الله(ص)! به من وصیتی فرما که مختصر و کوتاه باشد تا آن را به خاطر بسپارم و به آن عمل کنم.

پیامبر صلی الله علیه و اله فرمودند: پنج چیز را به تو سفارش می کنم:

اول: از آنچه در دست مردم است ناامید باش که این ثروت است.

دوم: از طمع پرهیز کن؛ زیرا طمع، فقر حاضر است.

سوم: نمازت را چنان بخوان که گویا آخرین نماز تو است و زنده نخواهی ماند تا نماز بعدی را بخوانی.

چهارم: از انجام کاری که بعداً بخواهی به ناچار از آن پوزش طلبی، بپرهیز.

پنجم: برای برادرت همان چیزی را دوست بدار که برای خودت دوست می داری.


گریه پیامبر صلی الله علیه و اله

شبی رسول خدا صلی الله علیه و اله در خانة همسرشان ام سلمه بودند. نیمة شب از خواب برخاستند و در گوشة تاریکی مشغول دعا و زاری شدند.

ام سلمه متوجه شد که رسول اکرم صلی الله علیه و اله در گوشة خانة ایستاده و دست به سوی آسمان بلند کرده اند و در حال گریه می فرمایند: خدایا! آن نعمت هایی که به من مرحمت کرده ای از من نگیر، مرا مورد شماتت دشمنان قرار مده و حسودان را بر من مسلط مگردان.

خدایا! مرا به سوی آن بدی ها و مکروه هایی که از آن ها نجاتم داده ای برنگردان.

خدایا! مرا آنی به خودم وامگذار و از هر گونه آفتی نگهدار.

در این هنگام، ام سلمه در حالی که به شدت می گریست به جای خود برگشت. پیامبر صلی الله علیه و اله که صدای گریه ایشان را شنیدند به طرف وی رفتند و علت را جویا شدند.

اما سلمه گفت: یا رسول الله صلی الله علیه و اله! گریه شما مرا گریان نموده است، چرا گریه می کنید؟ وقتی شما با آن مقام و منزلت که نزد خدا دارید، این گونه از خدا می ترسید و از خدا می خواهید لحظه ای شما را به خودتان وامگذارد، پس وای بر حال ما!

رسول خدا صلی الله علیه و اله فرمودند: چگونه نترسم و چطور گریه نکنم و از عاقبت خود هرسان نباشم و به خودم و به مقام منزلتم خاطر جمع باشم، در حالی که خداوند حضرت یونس علیه السلام را لحظه ای به خود واگذاشت و آمد بر سرش آنچه نمی بایست.


ورود پنهانی

امام صادق علیه السلام فرمودند: چون روز قیامت فرا رسد، رضوان (نگهبان بهشت) به گروهی می نگرد که از برابر او نگذشته اند، می پرسد: شما کیستید و از کجا وارد شده اید؟

می گویند: ما گروهی هستیم که خداوند را پنهانی عبادت می کردیم، خداوند نیز ما را پنهانی وارد بهشت کرده است.



نجات از هر بدی و مکروه+ فقر ثروت

توصیه های حکیمانه آیت الله وحید خراسانی درباره ادعیه و اذکار ،قران و امر به معروف و نهى از منکر


توصیه های حکیمانه  آیت الله وحید خراسانی  درباره ادعیه و اذکار ،قران و امر به معروف و نهى از منکر


با سلام وقتی از سایت آیت الله وحید خراسانی که خداوند طول عمر با صحت و عزت به ایشان ومراجع دیگر تقلید مرحمت فرماید سوال میکنید در ایمیلی که ارسال میشه بعداز پاسخ به سوال این مطالب حکیمانه و مفید هم نوشته میشه:

از بزرگترین واجبات بر مکلّفین امر به معروف و نهى از منکر است.

خداوند متعال مى فرماید: ( وَالْمُؤمِنُونَ وَ الْمُؤْمِناتُ بَعْضُهُمْ اَوْلِیَاءُ بَعْض یَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ یَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ )» ، (و مردان و زنان مؤمن ، بعضى از ایشان دوستان بعضى دیگر هستند ، امر مى کنند به معروف و نهى مى کنند از منکر).

امر به معروف و نهى از منکر راه انبیاى خداست ، و به این فریضه الهیّه ، بقیّه فرایض و مقرّرات دین اجرا مى شود ، و کسب و کار حلال ، و امنیّت جان و عرض و مال مردم  حفظ ، و حقّ به حقّ دار مى رسد ، و زمین از لوث منکرات و بدیها تطهیر و به معروف و خوبیها آباد مى شود.

و به روایتى از امام ششم(علیه السلام) اکتفا مى شود که فرمود: «رسول خدا(صلى الله علیه وآله وسلم) فرمود: چگونه است حال شما ، زمانى که زنان شما فاسد ، و جوانان شما فاسق شوند ، و حال آن که امر به معروف و نهى از منکر نکرده اید؟

گفته شد: چنان خواهد شد یا رسول الله؟

فرمود: بلى ، و بدتر از آن هم خواهد شد ، چگونه است حال شما ، زمانى که امر کنید به منکر ، و نهى کنید از معروف؟ 

گفته شد: یا رسول الله چنان خواهد شد؟

فرمود: بلى ، و بدتر از آن هم خواهد شد ، چگونه است حال شما زمانى که معروف را منکر و منکر را معروف ببینید!»

توصیه‌های معظم له:

سعادت دنیا و آخرت در توجه و توکل به خداوند متعال و توسل به ولی او امام زمان (صلوات الله علیه) است و برای رسیدن به این مهم به این نکات توجه کنید:

1) در همه حال خداوند تبارک و تعالی را در نظر داشته باشید که او این همه نعمتهای بی پایان را به شما داده است و سعی کنید نماز را اول وقت به جا آورید که اول وقت رضوان الله تبارک و تعالی است.

2) هر روز بعد از نماز صبح دعای عهد (اللهم ربّ النور العظیم...) را بخوانید که وسیله ارتباط با ولی عصر (عجل الله فرجه) است.

3) هر روز صبح بعد از نماز و شب قبل از خواب یازده مرتبه سوره (توحید) را قرائت کنید و در شبانه روز هر مقدار توانستید این سوره را بخوانید.

4) سعی کنید هر روز حداقل پنجاه آیه قرآن و اگر میسّر است یک جزء قرآن برای حضرت ولی عصر (عج) تلاوت کنید.

5) بعد از هر نماز تسبیحات حضرت زهرا (سلام الله علیها) فراموش نشود. بعد از آن سه مرتبه بگوئید: (صلی الله علیک یا ابا عبدالله و علی المستشهدین بین یدیک و رحمة الله و برکاته) و (دعای اللهم کن لولیک...) را بخوانید.

6) هر روز صبح یا شب یک سوره (یس) برای حضرت زهرا (علیها السلام) قرائت نمائید.